Internetová stránka platieb MyGov sa stala cieľom podvodníkov, ktorí sa pokúšajú rozdeliť používateľov z prihlásenia sa do banky a podrobností o účte.
Služba služby StaySmartOnline od federálnej vlády tvrdí, že tento podvod obsahuje e-mail typu "phishing", ktorý sa zdá byť z Medicare a "klonovaný" internetový účet pre platby MyGov.
Falošný e-mail s Medicare žiada príjemcov, aby aktualizovali svoje podrobnosti o elektronickom prevode finančných prostriedkov (EFT), aby získali výhody a nároky.
Ak však príjemcovia kliknú na poskytnuté odkazy, prevezmú sa na repliku skutočnej webovej stránky myGov. Po výzve na zadanie vašich prihlasovacích údajov a poskytnutí tajnej bezpečnostnej otázky a odpovede sa používatelia prenesú na falošnú webovú stránku Medicare. "Tieto e-maily a webové stránky obsahujú dizajn a značenie myGov a Medicare, čím sa zdajú byť legitímne," píše sa vo vyhlásení StaySmartOnline.
Odporúča sa postupovať podľa nasledujúcich krokov, aby sa zabránilo podvodom prostredníctvom e-mailov:
– Neklikajte na odkazy v e-mailoch alebo textových správach, ktoré tvrdia, že pochádza od myGov alebo Medicare. myGov vám nikdy neodošle text, e-mail alebo prílohu s hypertextovými odkazmi alebo webovými adresami.
– Neotvárajte správy, ak nepoznáte odosielateľa, alebo ak neočakávate.
– Buďte podozriví zo správ, ktoré nie sú priamo adresované alebo nepoužívate správne meno.
– Prihláste sa do svojho oficiálneho účtu myGov napísaním webovej adresy do svojho prehliadača, aby ste skontrolovali doručenku pre akékoľvek legitímne e-maily od spoločnosti Medicare.
– Môžete tiež kontaktovať organizáciu samostatne a skontrolovať, či odoslali správu.
Ak máte obavy, že vaše osobné informácie boli ohrozené a zneužité, môžete kontaktovať národnú identitu a službu kybernetickej podpory IDCare v Austrálii alebo použiť ich bezplatnú súpravu prvej pomoci pre kybernetiku. Ak ste boli obeťou počítačovej kriminality, ako je podvod, informujte ju o austrálskej sieti online oznamovania počítačovej kriminality (ACORN).